ponedeljek, 11. oktober 2010

Valižanski Slovenci

Torek, sreda in četrtek... moji delovni dnevi. Čeprav so le trije, pa trajajo res cel dan, do večera. Poleg tega za prevoz porabim celo večnost... Kadar bom delala na šoli v Coelbrenu, bom morala en večer prej prespati pri Janet in potem me bo ona zjutraj zapeljala do šole, saj so v celem dnevu le dva do trije avtobusi v tej smeri. Kadar delam pa na šoli v Abercrave-u, pa tudi nimam zadosti zgodaj zjutraj direktnega avtobusa (da bi lahko ujela začetek pouka), zato moram okoli sedmih zjutraj iti na postajo na blizu železniške v Swansea-ju in potem z avtobusom do Pontardawe-ja, kjer me nato spotoma pobere ravnatelj in se nato z njim pripeljem do šole. V glavnem, čisto preveč zakomplicirano! :)

V torek in četrtek sem tokrat asistirala na šoli v Abercrave-u. Večinoma pomagala pri pouku, potem sem nekaj časa delala tudi samostojno s skupinico otrok (večinoma bolj problematičnih, z več različnimi učnimi težavami). Vsak po svoje izgubljen... Vendar so to kar dobre izkušnje...

Sredo pa sem preživela v Coelbrenu. Zjutraj so me lepo pozdravili z nekoliko popačenim "Dobro jutro, učiteljica Nika." :) Ker so učenci na različnih stopnjah izobraževanja, to pomeni da šest otrok v enem razredu dela tri različne naloge. Poleg tega imajo tudi učne težave. To izgleda tako, da Nika hodi okrog, od učenca do učenca, jim v angleščini razlaga matematiko (jap, to ni kar tako! - še Janet je bila presenečena, kako mi uspe razlagati matematiko, saj imajo kar precej drugačne izraze za marsikateri matematični izraz kot mi), pri angleščini jim popravlja zapis besed, jim pravilno črkuje besede, pomaga pri oblikovanju povedi, posluša njihovo branje, ... in se zraven še sama kaj nauči!

Spet sem imela t. i. slovenski krožek, kjer sem jih naučila nekaj slovenskih fraz: "Kako ti je ime? Moje ime je... / Jaz sem..." ter "Kako si? (Zelo) dobro. / Slabo." Naučila sem jih še nekaj imen za domače živali. Poleg tega sem jim zadnjič izdelala kartončke s slovenskimi pozdravi za različne dele dneva:


Potem so se mojemu razredu pridružili še (le tisti trije) učenci iz drugega razreda in vsem skupaj sem dala za poslušat Avsenike: Na golici. :) Povedala sem jim, da je to naša narodno-zabavna glasba, pokazala sem jim neko staro fotografijo Avsenikov, jim povedala, da so vsi oblečeni v narodno nošo ter da je harmonika zelo priljubljena v naši narodni glasbi. Učiteljica drugega razreda je ob poslušanju takoj pomislila na Bavarsko - ja - in verjetno pivski Oktoberfest! :)

Nato sem vse učence naučila pesmico "Ob bistrem potoku", ki sem jo "strokovno" prevedla v angleščino. Sicer le prvo kitico, ampak sem kar ponosna, saj se mora besedilo zlogovno ujemati z ritmom melodije... Nato sem jih naučila še ples. Sami so ugotovili, da ples ponazarja gibanje mlina.

Near by the brooklet is a mill,
tin tin,
and I am a millar's son,
tin tin.
The mill is rattling,
the water is murmuring,
my heart is happily playing.

Moji valižanski Slovenčki!

1 komentar:

  1. Uživačica na delu :) Ful fajn brat, ampak še vseeno ne bi šla jst kr tko :D

    OdgovoriIzbriši